Alle er vi sælgere. Alle mennesker sælger. Alle arbejder vi hver eneste dag på ”at vinde vore kolleger, medarbejdere, chef, ægtefælle, venner, børn og kunder for vore idéer”.

At sælge handler om at overbevise vore omgivelser om en idé som vi selv synes er go’. At sælge vores idé til vore omgivelser. Om der er tale om produkter, ydelser og ting – eller der er tale om vore personlige ønsker, behov og drømme – det gør ingen forskel.

Hvorfor så ikke gøre vores salgsarbejde godt og grundigt?

Her følger nogle tips til hvordan du for alvor overbeviser dine omgivelser – så du let og ubesværet får solgt din idé (d.v.s. produkt, ydelse eller løsning):

Du ved det godt: Er du ærlig – så kan du slippe af sted med næsten hvad som helst. Det kræver kun at du er ”ægte” ærlig. Det er ikke nok at du ligner en der er ærlig. Du skal VÆRE det helt indefra. Modparten kan mærke det hvis ikke du er ægte ærlig. Vores hjerne elsker ærlige mennesker. Ærlighed er lig med troværdighed, som gør os trygge og giver os lyst til at vise tillid.

Passion. Jo mere du brænder for idéen eller projektet eller produktet – jo lettere har du ved at få dine omgivelser overbevist og til at tro på dig og det. Derfor: Find frem til din passion. Overfør energien fra passionen til din idé. Og giv den så fuld gas. Det smitter – og vi elsker at blive begejstret og mærke din passionerede energi. Engagement smitter.

En sidegevinst er at det er meget, meget lettere for dig at virke overbevisende – når din egen begejstring er ægte og kommer indefra. Så er det ”bare” at give slip og give den gas.

Er du på en mission – eller er du ”bare” på arbejde? Hvis du bare gør et job for eksempelvis at tjene penge – og du ikke rigtig har hjertet eller meningen med – så har du svært ved at virke ægte og overbevisende.

Er du derimod på en for dig supervigtig mission, hvor det handler om at gøre en forskel, og hvor meningen er klokkeklar og altoverskyggende – så inspirerer og fascinerer du dine omgivelser. Og det bliver meget, meget lettere for dig at vinde dem for dine idéer.

Er du dig selv i mødet med dine kunder? Tør du være dig selv i mødet med dine kunder? Hvem er du egentlig når du er dig selv? Er du typen der halv-stolt siger: ”Jamen, når jeg er på arbejde – så er jeg professionel. Og når jeg er derhjemme – så er jeg privat og mig selv”.

Den går ikke.

Ingen kunde føler sig inspireret og beriget når du ikke er dig selv. Når du er uafklaret omkring hvem du er – og ikke har styr på at give slip og bare være dig selv – altid – også i mødet med kunden. Jo mere du er dig selv – jo mere powerfuld bliver du – og dermed troværdig og overbevisende i mødet med kunden.

Bliv ringet op til en

 

Inspirationssamtale

uforpligtende

 

Få den hjælp og vejledning du har brug for her og nu!

Jeg har gennem de sidste 20 år arbejdet som coach, mentaltræner og forretningsudvikler for topledere og mellemledere, nøglemedarbejdere og ambitiøse mennesker

Ulrich Søgårds logo i blå
☎ Bliv ringet op til en uforpligtende samtale
Scroll til toppen