Personaleledelse

Menneskelig og økonomisk vækst kommer fra din personaleledelse

Hvorfor er god personaleledelse så vigtigt?

I mange virksomheder leverer ledelsen ikke tydelig ledelse – hvilket er det modsatte af ”god personaleledelse”. God personaleledelse handler om at være synlig og nærværende over for medarbejderne SAMTIDIG med, at du sørger for et tydeligt afsæt og skaber en retningsgivende ramme til medarbejderen – så medarbejderen SELV kan og vil skabe de store resultater inden for de aftalte rammer.
Personaleledelse er til dig, der er ejerleder, direktør, mellemleder eller salgschef

Nogle af de virksomheder, jeg har hjulpet:

Effektiv personaleledelse kan defineres som følger:

1.

Sørg for, at medarbejderen forstår, at du er tilgængelig, og din opgave er at hjælpe medarbejderen, når han eller hun har brug for det

2.

Sørg for, at få medarbejderens ramme på plads. Rammen beskriver den retning, som medarbejderen skal bevæge sig inden for på dagligt niveau – og det indhold af opgaver og ansvar som tilhører medarbejderen

3.

Sørg for, at medarbejderen sættes på skinner og skaber værdi og målbare resultater. Få styr på opdelegering og uddelegering

4.

Sørg for at give medarbejderen konstruktiv feedback og løbende udvikle medarbejderen til næste niveau – BÅDE fagligt og personligt. Husk, når et niveau er nået – så arbejder I videre mod næste niveau

5.

Sørg for at gøre medarbejderen selvkørende og selvmotiveret

6.

Sørg for, at medarbejderens mentalitet er skarp og sund

7.

Sørg for, at medarbejderens evne til at samarbejde i teamet er skarp og sund

Effektiv personaleledelse handler kort sagt om at få styr på de følgende 3 områder:

Lederskab

Evnen til at lede og motivere dig selv personligt kommer før ledelse, som handler om at lede og motivere andre. Personligt lederskab er afgørende for effektiv personaleledelse.

Relationer

Evnen til at skabe stærke og fortrolige relationer til medarbejderne er afgørende for din evne til at skabe resultaterne gennem og sammen med medarbejderne. Relationsudvikling er en vigtig ingrediens i effektiv personaleledelse.

Kultur

Evnen til at etablere og udvikle en kultur, hvor medarbejderne kan og vil selv, hvor de toptrives, hvor de oplever mening og formål med deres daglige arbejde, hvor de tør være sig selv, hvor de føler sig trygge og mødt med tillid, er vigtige ingredienser i god ledelse. Kulturudvikling er et potent tiltag i effektiv personaleledelse.

Scroll til toppen