Proaktivt salg
PRO Salg er en gennemtestet struktur og metode til at øge dit salg hurtigt og markant
PRO Salg betyder:
Om du har en lille, mellemstor eller stor virksomhed er ikke afgørende for din salgssucces.
Afgørende for din salgssucces er to områder:
PROfessionelt salg
Mange sælgere og andre, der arbejder med salg – arbejder tilfældigt eller lemfældigt med salgsindsatsen. Ved at få styr på en intelligent salgsstrategi og strukturere salgsindsatserne – vil du let kunne øge salget.
PROaktivt salg
Mange sælgere og andre, der arbejder med salg er for tilbagelænede i deres salgs-approach. Ved at arbejde opsøgende og opfølgende på den helt rigtige måde – vil du let kunne øge salget.
Og som prikken over i’et: Personligt salg. Det personlige er unikt. Det er DIG. Og det er dig, der etablerer og udvikler relationen til kunden. Og relationen kommer før salget. Ingen relation – intet salg. Derfor er personligt salg en afgørende faktor.
Jeg tilbyder følgende løsninger inden for salgstræning:
Alle forløb er unikke og skræddersyes efter din organisations behov og ønsker.
1:1 coaching
typisk 3-6 måneder
Sammen finder vi ud af, hvem du egentlig er, både som person og sælger. Herefter er du klar til – med min støtte – at træde i autentisk karakter og skabe de resultater du ønsker – på en meningsfuld og sjov måde.
Workshops
typisk 3 timer
Vi finder frem til de tanker og historier, der blokerer for de store resultater i dit team, din afdeling eller organisation. Når vi har fjernet dem en gang for alle, er der ingen grænser for den vækst I sammen kan skabe.
Vækstforløb
typisk 6 måneder eller længere
Med min hjælp får dit team, din afdeling eller organisation styr på A: Hvor I er i dag. Og B: Hvor I ønsker at komme hen – og hvordan I kommer derhen. Med min støtte og sparring – gennem 1:1 coaching og fællessessioner – kommer I glade og fokuserede fra A til B
Alle forløb er unikke og skræddersyes efter din organisations behov og ønsker.
Eksempler på forløb:
Afsæt: Mange virksomheder arbejder tilfældigt med salg. Ofte fordi man ikke ved, hvordan man formulerer, implementerer og følger op på en vækstfokuseret salgsstrategi. Og måske fordi man tror, “det bare handler om at få besøgt nogle kunder”. Men ved at arbejde smartere kan salget øges. Både på kort og lang sigt. Salgsstrategisk rådgivning giver salgschefer og sælgere værktøjer og strategier til at arbejde smartere og dermed øge salget markant.
Mål: At øge salget ved at få helt styr på planlægning, systematik, strategi, mål og retning. At gå fra “salgsstrategi” til “salgsboost”.
Metode: 1. Indledende møde med salgsledelsen, hvor vi får styr på afklaring, beslutninger og strategi. 2. Præsentation af salgsstrategien for sælgerne. 3. Opfølgning på ledelse og sælgere – så vi sikrer, at salgsstrategien skaber et øget salg, og vi når det definerede mål.
Udbytte: Målbart øget salg. Vi tager salget fra funktionelt niveau til exceptionelt niveau. Vi arbejder smartere og når salgsmålene lettere og mere ubesværet.
Afsæt: Til dig der ønsker en kultur i din virksomhed – hvor ALLE medarbejdere og ledere tænker i salg og kundebehov. Uanset hvor i organisationen, de er placeret. Uanset hvilken funktion de har. Fordi du som chef ved, at fremtiden tilhører den kultur og virksomhed, der forstår, servicerer og møder kunderne – på den rigtige måde.
Mål: At opbygge en kultur af salgsmentalitet og forståelse for kundens behov. At give kunderne den sublime oplevelse som langt overstiger kundens forventninger og krav. At kunderne oplever, at vores – og det gælder ALLE medarbejdere og ledere – eneste opgave er at være til for kunden og hjælpe kunden med at skabe vækst i kundens forretning eller løse kundens problemer. At træne medarbejderne i at træde i karakter over for kunderne på samme måde, som når medarbejderne skal have gæster i deres private hjem. At skabe et klima så inviterende og empatisk, at kunderne elsker at kommunikere med medarbejdere og ledere – og elsker at komme på besøg i virksomheden og ikke har lyst til at tage hjem igen.
Metode: Kulturopbygning, reklamationspolitik, adfærdstræning, kundeforståelse, formulering af service-værdigrundlag og holdnings-coaching.
Udbytte: En service- og kundekultur i verdensklasse. Et styrket brand, da service er den stærkeste og mest effektive parameter, når vi opbygger vores brand. Kunder som vil føle sig så godt behandlet, at de vil sælge din virksomhed og produkter/løsninger til alle, de kender. Eksisterende kunder transformeres således til loyale og aktivt sælgende kunder.
Afsæt: Til dig der både selv skal agere administrerende direktør, salgschef, HR-chef og udfylde alle mulige funktioner på én gang – og som har indset værdien i at have en specialkonsulent til at tage det overordnede, strategiske og taktiske ansvar for den vigtigste disciplin: Salget.
Mål: At øge salget. At løfte sælgere og salgspersonale til næste niveau. At sikre, at vi når salgsbudgettet. At levere ny viden om salgspsykologi og -teknik. At følge tæt og effektivt op på sælgere og salgspersonale. At agere salgschef og -coach.
Metode: Resultatfokuserede salgsmøder, salgscoaching på både individuelt og teamniveau, sambesøg med sælgerne og salgstræning af både sælgere og salgspersonale (assistenter).
Udbytte: Du bliver som øverste chef frigjort til det strategiske og visionære arbejde og kan med ro i sindet overlade salgschefrollen til en erfaren virksomhedskonsulent med speciale i salg og markedsføring, motivation og ledelse. Udbyttet bliver et øget salg gennem tilfredse og motiverede sælgere og salgsassistenter, der nyder opmærksomheden og ekspertisen fra en committet og fokuseret salgschef udefra.
“Det skal være sjovt og meningsfuldt at sælge. Hvis du har oplevelsen af, at det er “hårdt” eller “op ad bakke” eller “odiøst” eller “noget du bliver nødt til”, når vi taler salg – så kontakt mig nu – så vil jeg vise dig, hvordan du gør salgsarbejdet sjovt og meningsfuldt – samtidig med, at du bliver ladet op med energi.”
Ulrich Søgård
Om PRO Salg – det handler om at kunderne køber – ikke at du sælger
Det er en misforståelse, at salg handler om opslidende pres, manipulation og sælgerattitude. Hverken sælger eller kunde orker den slags. Det er ikke pres og manipulation, der øger salget – men derimod din evne til at hjælpe kunden med at tage den rigtige købsbeslutning. Og nu er vi inde ved nerven. Jeg har i mange år dygtiggjort mig lige her – og ved præcist, hvad der skal til for at kunden ønsker at købe dit produkt eller ydelse. Dette punkt har en vigtig plads i min gennemtestede metode til at øge dit salg. Denne metode indeholder 3 afgørende indsatser:
Den AUTENTISKE sælger
Som sælger skal du fremstå troværdig. Så bliver kunden tryg. Og rummet mellem dig og kunden fyldes med tillid, som er den afgørende faktor for et øget salg. PRO Salg viser dig trin for trin, hvordan du opbygger “den ultimative autenticitet og integritet”, så kunden ubevidst vil søge dig og ønske at samarbejde med netop dig.
Den VÆRDISKABENDE sælger
Som sælger skal du levere værdi til kunden, hjælpe kunden og gøre en forskel for kunden. Du øger simpelthen udvikling og vækst i kundens forretning, og du bliver kundens vækstkonsulent, problemknuser og strategiske samarbejdspartner. PRO Salg viser dig trin for trin, hvordan du gør det på en måde – så kunden ønsker den værdi, du tilbyder og den forskel du gør – og køber dit produkt/løsning.
Den RELATIONELLE sælger
Som sælger skal du forstå kunden. Og sikre dig, at kunden forstår dig og dit produkt eller ydelse. Når den gensidige forståelse er på plads, behøver du ikke at sælge. Så forstår kunden jo netop dit produkt eller ydelse – og ønsker selv at købe. Forståelsen baner også vejen for, at tillid og loyalitet kan få fodfæste. PRO Salg viser dig, hvordan du etablerer og udvikler relationerne til dine kunder – så de køber af dig igen og igen – samtidig med, at de anbefaler dig til alle de kender. På den måde vil du have kunder i form af “omrejsende sælgere” – fordi kunderne føler tillid til dig og agerer loyalt.
“Det skal være sjovt og meningsfuldt at sælge. Hvis du har oplevelsen af, at det er “hårdt” eller “op ad bakke” eller “odiøst” eller “noget du bliver nødt til”, når vi taler salg – så kontakt mig nu – så vil jeg vise dig, hvordan du gør salgsarbejdet sjovt og meningsfuldt – samtidig med, at du bliver ladet op med energi.”
Ulrich Søgård
Gennemtestet salgstræning der øger salget gang på gang
PRO Salg tager afsæt i mine 25 års erfaringer med salg og markedsføring, forretningsudvikling og strategi. PRO Salg indeholder de essenser og indsigter, værktøjer og strategier der øger dit salg markant og varigt. PRO Salg er en gennemtestet metode til øget salg – baseret på flere hundrede sælgere, salgsmedarbejdere og virksomheder, jeg har hjulpet, rådgivet og trænet til et øget salg.
PRO Salg er bygget op om 3 områder:
1. Holdninger til salg
SALGSPSYKOLOGI
Vindermentalitet
2. Salgsværktøjer
OPSØGENDE SALG
Struktur for salgsindsatsen
3. Webidentitet
ONLINE MARKEDSFØRING
Branding
Afhængig af dine konkrete ambitioner eller mål, udfordringer eller problemer – vil det i nogle tilfælde være rigtigt at arbejde med ét af ovennævnte områder for at øge salget. I andre tilfælde to områder – og i mange tilfæde vil det rigtige i bestræbelserne på at øge salget – være at arbejde med alle tre områder.
Om Ulrich Søgård
Jeg har 30 års erfaring med salgsledelse og salgsudvikling, 25 års erfaring med lederudvikling og samarbejdsudvikling samt 20 års erfaring med præstationspsykologi og mental klarhed. Derudover har jeg hjulpet, trænet og coachet mere end 1000 ledere og medarbejdere.
Jeg går ind i hvert eneste møde med ønsket og målet om at skabe en samtale så effektfuld, at du aldrig glemmer det møde. Hver kunde er unik, og du får mit fulde engagement og fokus – hver gang.
Jeg tilbyder min hjælp som salgscoach til alle, der arbejder med salg i det daglige. Så længe du er parat til:
- At åbne dig op og være 100% ærlig – ærlighed er forudsætningen for al vækst
- Ikke at holde dig tilbage og skjule noget i vores samarbejde
- At være ærlig i din feedback til mig og sige det til mig ansigt til ansigt
- At gå all in
Ulrich Søgård; vækstrådgiver, mentalcoach og forfatter
Det er mine commitment-krav til dig
Kan du oprigtigt svare ja til alle punkterne ovenfor, garanterer jeg salgscoaching,
der vil gøre dit salgsarbejde meningsfuldt og resultatskabende på en og samme tid.
Der vil skrue op for din autentiske flamme.
Der vil bringe dig hjem i dig selv, så det du gør altid føles let og sjovt
– og så du kan skabe resultater, du aldrig troede muligt.