Lær de 3 gennemtestede og pro-aktive indsatser der sikrer dig et øget salg gennem dine sælgere og salgsmedarbejdere – ved hjælp af effektiv salgsledelse
Mange salgschefer, salgsledere og salgsdirektører har gennem tiden stillet mig flg. spørgsmål:
Findes der en formel – en konkret skabelon for en effektiv salgsledelse – der kan vise mig hvordan jeg trin for trin øger salget ved at gøre mine sælgere og salgsmedarbejdere dygtigere og mere produktive?
Svaret er: Ja.
Salgsholdninger:
Step 1 i den effektive salgsledelse
Sælgere og salgsmedarbejdere kan kun præstere på topniveau og skabe resultater – hvis deres grundholdninger og –værdier er på plads, i forhold til salg, service og kundebehov.
Derfor gælder det om for dig i din salgsledelse – at skabe en performance-kultur baseret på ”sunde holdninger”:
Autentisk salg:
Vær dig selv og ”sælg uden at sælge”
Relationssalg:
Hjælp kunden på den rigtige måde – og kunden ønsker at købe fordi kunden har sympati for og tillid til dig
Værdibaseret salg:
Levér kunden værdi og udbytte, og vær kundens konsulent som hjælper kunden og kundens forretning til vækst
Salgsværktøjer:
Step 2 i den effektive salgsledelse
Ovenpå de sunde holdninger og bevidstheden om ”at vores eneste opgave er at være til for kunden” – kommer de salgsværktøjer og –teknikker som pro-aktivt og handlingsfokuseret øger salget:
Telefonsalgs-teknikker som åbner døren til den ny kunde
Screenings-teknikker og behovs-analyse-værktøjer der sikrer at du forstår kunden og kunden forstår dig – og den stærke tillid opstår mellem jer
Spørge-teknikker der går dybere end det du kender på markedet
Præsentations-teknikker der overbeviser kunden og skaber så megen tillid at kunden insisterer på at få lov til at købe af dig
Indvendingshåndterings-teknikker der transformerer indvendinger til købssignaler
Argumentations-værktøjer der sikrer at kunden foretrækker dit produkt eller ydelse – så ”samtale konverteres til salg”
Lukke-teknikker der IKKE går over grænsen – men sikrer at du med håndfasthed og elegance lukker ordren på en måde så kunden er glad og tilfreds
Loyalitetsskabende værktøjer der gør at kunden kommer igen og bliver hos dig mange år – du lærer her hvordan du øger kundens Life Time Value markant
Reference-kunde-opbyggende teknikker – du lærer hvordan du giver kunden mere end kunden forventer, og sikrer at kunden sælger dig aktivt til kundens netværk. På den måde vil du få ”omrejsende sælgere” i form af tilfredse og loyale kunder
Salgsledelse løsninger
Til dig, der er salgschef, salgsleder, ejerleder, topleder eller direktør
Salgspsykologi:
Step 3 i den effektive salgsledelse
Salgspsykologi handler om at flytte processen over til kunden, etablere en stærk sympati, tillid og loyalitet i rummet mellem sælger og kunde – og dermed sikre at kunden insisterer på at få lov til at købe – i stedet for at sælgere og salgsmedarbejdere presser, overtaler og manipulerer kunden.
Undervisningen i salgsledelse er gennemtestet og har hjulpet mere end 1000 sælgere, salgschefer, salgsledere, salgsassistenter og andre der arbejder med salg.
Udover de 3 ovenstående indsatser, vil du også lære flg. vigtige salgsledelses-værktøjer: Uddelegering, opfølgning, rapportering og feedback.
Kontakt Ulrich på tlf. 20 16 04 67 og få en uforpligtende og inspirerende samtale om salgsledelse. Eller send en mail til ulrich@ulrichsoegaard.dk.
Løsningen ”Effektiv salgsledelse” er bygget op omkring de præstationsfremmende og resultatskabende udviklingsprogrammer ”Autentisk salgsmentalitet” + ”Flydende Salg” + ”PRO Salg” – med fokus på salgsledelse, salgsmotivation og salgssamarbejde.