Salgsledelse

Lær de 3 gennemtestede og pro-aktive indsatser der sikrer dig et øget salg gennem dine sælgere og salgsmedarbejdere – ved hjælp af effektiv salgsledelse

Mange salgschefer, salgsledere og salgsdirektører har gennem tiden stillet mig flg. spørgsmål:

Findes der en formel – en konkret skabelon for en effektiv salgsledelse – der kan vise mig hvordan jeg trin for trin øger salget ved at gøre mine sælgere og salgsmedarbejdere dygtigere og mere produktive?

Svaret er: Ja.

Salgsholdninger: Step 1 i den effektive salgsledelse

Sælgere og salgsmedarbejdere kan kun præstere på topniveau og skabe resultater – hvis deres grundholdninger og –værdier er på plads, i forhold til salg, service og kundebehov.

Derfor gælder det om for dig i din salgsledelse – at skabe en performance-kultur baseret på ”sunde holdninger”:

  • Autentisk salg: Vær dig selv og ”sælg uden at sælge”
  • Relationssalg: Hjælp kunden på den rigtige måde – og kunden ønsker at købe fordi kunden har sympati for og tillid til dig
  • Værdibaseret salg: Levér kunden værdi og udbytte, og vær kundens konsulent som hjælper kunden og kundens forretning til vækst

Salgsværktøjer: Step 2 i den effektive salgsledelse

Ovenpå de sunde holdninger og bevidstheden om ”at vores eneste opgave er at være til for kunden” – kommer de salgsværktøjer og –teknikker som pro-aktivt og handlingsfokuseret øger salget:

  • Telefonsalgs-teknikker som åbner døren til den ny kunde
  • Screenings-teknikker og behovs-analyse-værktøjer der sikrer at du forstår kunden og kunden forstår dig – og den stærke tillid opstår mellem jer
  • Spørge-teknikker der går dybere end det du kender på markedet
  • Præsentations-teknikker der overbeviser kunden og skaber så megen tillid at kunden insisterer på at få lov til at købe af dig
  • Indvendingshåndterings-teknikker der transformerer indvendinger til købssignaler
  • Argumentations-værktøjer der sikrer at kunden foretrækker dit produkt eller ydelse – så ”samtale konverteres til salg”
  • Lukke-teknikker der IKKE går over grænsen – men sikrer at du med håndfasthed og elegance lukker ordren på en måde så kunden er glad og tilfreds
  • Loyalitetsskabende værktøjer der gør at kunden kommer igen og bliver hos dig mange år – du lærer her hvordan du øger kundens Life Time Value markant
  • Reference-kunde-opbyggende teknikker – du lærer hvordan du giver kunden mere end kunden forventer, og sikrer at kunden sælger dig aktivt til kundens netværk. På den måde vil du få ”omrejsende sælgere” i form af tilfredse og loyale kunder

Salgspsykologi: Step 3 i den effektive salgsledelse

Salgspsykologi handler om at flytte processen over til kunden, etablere en stærk sympati, tillid og loyalitet i rummet mellem sælger og kunde – og dermed sikre at kunden insisterer på at få lov til at købe – i stedet for at sælgere og salgsmedarbejdere presser, overtaler og manipulerer kunden.

Undervisningen i salgsledelse er gennemtestet og har hjulpet mere end 1000 sælgere, salgschefer, salgsledere, salgsassistenter og andre der arbejder med salg.

Udover de 3 ovenstående indsatser, vil du også lære flg. vigtige salgsledelses-værktøjer: Uddelegering, opfølgning, rapportering og feedback.

Kontakt Ulrich Søgård på tlf. 20 16 04 67 og få en uforpligtende og inspirerende samtale om salgsledelse. Eller send en mail til ulrich@ulrichsoegaard.dk.

Løsningen ”Effektiv salgsledelse” er bygget op omkring de præstationsfremmende og resultatskabende udviklingsprogrammer ”Autentisk salgsmentalitet” + ”Flydende Salg” + ”PRO Salg” – med fokus på salgsledelse, salgsmotivation og salgssamarbejde.

Salgsledelse løsninger

  • Kontakt mig og hør mere om
  • Salgsledelse til salgschefer
  • Salgsledelse til salgsledere
  • Salgsledelse til ejerledere
  • Salgsledelse til topledere og direktører

Copyright © UlrichSoegaard.dk Salgsledelse

Bliv ringet op til en uforpligtende samtale

Foretrækker du at ringe eller skrive en mail – finder du oplysningerne her:

Tlf: (+45) 20 16 04 67

info@ulrichsoegaard.dk