Mersalg

Mersalg er en effektiv metode til at øge salget hurtigt og markant. Du har et godt samarbejde med dine nuværende kunder. Du har derfor alle muligheder for at sælge MERE til kunderne gennem mersalg. Netop fordi tilfredse kunder som udgangspunkt ønsker at købe mere af digMersalg er en effektiv metode til at øge salget hurtigt og markant. Du har et godt samarbejde med dine nuværende kunder. Du har derfor alle muligheder for at sælge MERE til kunderne gennem mersalg. Netop fordi tilfredse kunder som udgangspunkt ønsker at købe mere af dig

Mersalg er at sælge mere og dermed øge omsætningen til dine eksisterende kunder. Det er en ofte overset metode til at øge dit salg let og ubesværet – fordi du allerede har adgang til kunden.
Mange sælgere og andre der arbejder med salg har ofte så travlt med at opsøge nye kunder – at de overser det store potentiale som gemmer sig i mersalg.

Eksempler på store muligheder og potentialet i mersalg

Uanset din branche og målgruppe – gemmer der sig typisk et stort potentiale i mersalg til dine eksisterende kunder – se eksempler på det her:

Case 1 – Mersalg af chokolade til detail-kunder – Summerbird Chokolaterie A/SScene:

En detailforretning som sælger gourmet-chokolade fra Summerbird. 6.000 ekspeditioner om året. Ved en pro-aktiv indsats findes et mersalgs-potentiale som følger: Mersalgs-potentiale på gennemsnitligt kr. 20 pr. ekspedition (lavt sat, da gennemsnits-kunden lægger mellem kr. 200 og 500 pr. ekspedition). Mersalgs-potentiale for den enkelte detailforretning: Kr. 20 x 6.000 ekspeditioner = Kr. 120.000 om året. 14 detailforretninger x kr. 120.000 = Totalt mersalgs-potentiale kr. 1,7 mio.

Case 2 – Mersalg af diagnosticerings-præparater til hospitaler og læger – Biotech-IgG A/SScene:

En lægemiddel-forhandler der sælger div. præparater til hospitaler og læger. Forhandler af udvalgte brands til diagnosticering af div. sygdomme. Ved at strukturere mersalgs-indsatsen overfor de eksisterende kunder – bl.a. ved at vinde forhandlingen af flere produkter som passede til målgruppen – lykkedes det at øge omsætningen med kr. 2 mio.

Trin for trin til mersalg

Processen til mersalg og dermed et øget salg – er som følger:

  1. Individuel vurdering af den eksisterende kunde
  2. Individuel analyse af mulighederne for mersalg
  3. Individuel trin for trin handlingsplan til et defineret mersalg
  4. Individuel implementering af handlingsplanen for mersalg
  5. Individuel opfølgning på implementering af handlingsplanen for mersalg

Ved at følge ovenstående trin for trin proces baseret på 25 års erfaringer og konsulentarbejde med mersalg – vil du få et markant og varigt mersalg for dine eksisterende kunder.

Mersalg løsninger

Kontakt Ulrich Søgård på 20 16 04 67 og hør mere om

  • Mersalg til sælgere
  • Mersalg til salgs- og kontor-medarbejdere
  • Mersalg til ledere og marketingfolk
  • Mersalg til ejerledere, topledere og direktører
  • Mersalg til iværksættere

 

Copyright © UlrichSoegaard.dkMersalg

Bliv ringet op til en uforpligtende samtale

Foretrækker du at ringe eller skrive en mail – finder du oplysningerne her:

Tlf: (+45) 20 16 04 67

info@ulrichsoegaard.dk